SMX Software Homezoekenportofoliodownloadsdownloadslinks   SMX Software Home
  
 
Continenten
Beweging van de continenten

Hoe zijn de huidige continenten op aarde ontstaan? Met het spel Continenten kan de bezoeker van Naturalis door aan een draaischijf te draaien de beweging van de continenten in de loop van de tijd bekijken, beginnend bij zo'n 750 miljoen jaar geleden tot het heden.
Het spel geeft ook informatie over het zeeniveau, de temperatuur en de hoeveelheden zuurstof en kooldioxide in de atmosfeer.

ontwikkelingsgebieden:
- software design
- graphics

technologie:
De animatie van de beweging van de continenten bestaat uit zo'n 200 full-screen frames. Een frame wordt met behulp van DirectX technologie direct van de harde schijf in het videogeheugen geschreven, waardoor de weergavesnelheid per frame bijzonder hoog is.

top
Torenvalkspel
Bidden voor de kost

Een behendigheidsspel waarbij de (jonge) bezoeker van Naturalis als torenvalk een muis moet vangen. Hij of zij leert hoe de torenvalk zijn prooi vangt, namelijk door al biddend op zoek te gaan naar een muis om deze vervolgens met een snelle duik te verrassen. Als extra moeilijkheid geldt bij het spel nog dat de speler tijdens zijn duik wel op tijd moet afremmen, omdat hij anders te pletter slaat op de grond!

ontwikkelingsgebieden:
- spelconcept en ontwikkeling
- software design
- graphics

technologie:
Door gebruik te maken van DirectX technologie wordt in het Torenvalkspel een frame-rate gerealiseerd van 100 frames per seconde! Zo is het mogelijk om de vleugelslag van de torenvalk zeer natuurgetrouw weer te geven.
top
Zwaluwspel
Jagen als een zwaluw

Een behendigheidsspel waarbij de (jonge) bezoeker van Naturalis kan 'jagen als een zwaluw'. Hij of zij moet in één minuut zoveel mogelijk insecten vangen, waarbij 18 gevangen insecten de grens is voor wel of niet overleven.

ontwikkelingsgebieden:
- spelconcept en ontwikkeling
- software design
- graphics

technologie:
Het Zwaluwspel maakt gebruik van DirectX technologie, waardoor animaties met een frame-rate van 120 frames per seconde kunnen worden gerealiseerd.
top
Loopspel


Hoe loopt een paard? De bezoeker kan hier kennis maken met het principe van het lopen en zelf de juiste volgorde bepalen van het verzetten van de voeten van een paard.

Met prachtige illustraties/animaties van een paard dat stapvoets, in draf of in snelle galop loopt.

ontwikkelingsgebieden:
- software design
- graphics

top
Rollenspel
Kringloop van het leven

Wie eet wie in de kringloop van het leven? Zoek de planten, planten-eters, vlees-eters en afvalverwerkers bij elkaar. De bezoeker kan kiezen in welk eco-systemen hij het spel wil spelen.





Vragen of opmerkingen over deze site? webmaster@smxsoftware.nl
© 2000 SMX Software. All rights reserved.